Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- Eerste Wereldoorlog --- historische romans (genre) --- anno 1910-1919 --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- fictie --- 741 --- Proza - Nederlands
Choose an application
Theater --- Vertellen --- Voordragen --- voordragen --- drama --- theater --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- dramatische expressie --- didactiek van de talen --- communicatievaardigheden --- 780 --- Drama-educatie
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- PXL-Education 2018 --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- kunst en onderwijs --- 644 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Choose an application
English literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Alice in Wonderland --- Illustratietechnieken --- Prentenboeken --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- fictie --- Voorleesverhalen --- Fantasieverhalen --- boeken --- kinderboeken --- kinderliteratuur --- illustraties --- Carrer Chiara --- 766.047 --- Clement Sabien --- spreekwoorden --- Illustratietechniek --- Prentenboek
Choose an application
"Indrukwekkend debuut geeft dagelijkse leven een gouden randje.Soms wilde ik dat ik in een tijd was geboren waarin er nog landen te ontdekken waren, gebieden te veroveren. Ik kijk naar de wereldkaart en vraag me af of daar nergens een vergeten eiland is, waar iedereen al die tijd gewoon voorbij is gevaren. Laatst scheurde ik alle pagina's uit een oude atlas en knipte de landen en oceanen in stukken. Ik mengde de snippers en plakte ze daarna weer samen, als een nieuwe wereld. Het onontgonnen gebied was plots waanzinnig groot. Ontroerende teksten van Ruth Mellaerts met bijzondere illustraties van illustratorenduo Toon Delanote en Charlotte Peys. Een boek dat het gouden randje van de werkelijkheid doet oplichten. 'Dit boek is als een tentoonstelling, een klein museum van het innerlijk, een eigen museumpje voor bij je thuis' - Elvis Peeters.
Dutch literature --- Emoties --- Poëzie --- Atlassen --- Zeeën --- Leeftijd --- Kortverhalen --- Kampen --- Seizoenen --- Verhalenbundels --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- verhalen --- natuur --- observeren --- 741.571 PEYS --- 741.571 DELANOTE --- België --- Delanote Toon --- Peys Charlotte --- beeldverhaal --- eenentwintigste eeuw --- graphic novels --- kunst --- illustraties --- illustratie --- strips --- tekenkunst --- Emotie --- Atlas --- Zee --- Kortverhaal --- Kamp --- Seizoen (jaargetijde) --- Duits --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- 880 --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse
Choose an application
Beschrijving van een didactische aanpak in het kunstonderwijs met voorbeelden uit de praktijk. ‘Vertel mij wat je ziet. Verhalen, kunstgeschiedenis en cultuuronderwijs’ stelt de hypothese dat kunstgeschiedenis en cultuuronderwijs elkaar nodig hebben. Het boek bevat twee luiken: een traditioneel en een alternatief. Het traditionele luik richt zich op oefeningen waarbij uitgelegd wordt wat stijlgeschiedenis en iconologie inhouden. De alternatieve aanpak is een warm pleidooi om de verhalende interpretaties van studenten en die van kunsthistorici te analyseren. De kritische vergelijking van het standpunt van studenten met dat van anderen en met het collectieve geheugen leert hen hoe kennis opgebouwd wordt en hoe veronderstellingen en vooroordelen cultureel ingebed zijn. Cultuurreflectie wordt ook tot stand gebracht door kunstobjecten. Sommige kunstwerken kunnen door de kracht van hun beeldende middelen de wijze van kijken en interpreteren ter discussie stellen.‘Vertel mij wat je ziet’ is een uitnodiging tot een pedagogische flexibiliteit. Het doel ervan is studenten leren hoe ze kunnen spreken over en met kunstwerken, kunstgeschiedenis en de cultuur waarin ze leven.
373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Kunstbeschouwing ; kunstonderwijs ; esthetica --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- PXL-Education 2018 --- cultuureducatie --- kunsteducatie --- secundair onderwijs --- Didactics of the arts --- Didactics of higher education --- Iconography --- art history --- iconology --- art theory --- Educational innovations --- Art schools --- Didactics of the arts. --- Didactics of higher education. --- Iconography. --- art history. --- iconology. --- art theory.
Choose an application
What do we know about how people learn? How do young people's motivations and emotions influence their learning? What does research show to be the benefits of group work, formative assessments, technology applications, or project-based learning and when are they most effective? How is learning affected by family background? These are among the questions addressed for the OECD by leading researchers from North America and Europe. This book brings together the lessons of research on both the nature of learning and different educational applications, and it summarises these as seven key concluding principles. Among the contributors are Brigid Barron, Monique Boekaerts, Erik de Corte, Linda Darling-Hammond, Kurt Fischer, Andrew Furco, Richard Mayer, Lauren Resnick, Barbara Schneider, Robert Slavin, James Spillane, Elsbeth Stern and Dylan Wiliam. The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice is essential reading for all those interested in knowing what research has to say about how to optimise learning in classrooms, schools and other settings. It aims, first and foremost, to inform practice and educational reform. It will be of particular interest to teachers, education leaders, teacher educators, advisors and decision makers, as well as the research community.
Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- onderwijskunde --- leerprocessen --- 371 --- 37 --- didactiek --- groepswerk --- leeromgevingen --- onderwijs --- pedagogie --- Actieonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Lerarenopleiding : CVO --- Leerpsychologie --- Onderwijsinnovatie --- Didactiek --- 159.95 --- Onderwijskunde --- 120043.jpg --- PXL-Education 2018 --- onderzoek --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Wetenschappelijk onderzoek --- Internationalisering --- Onderwijspraktijk --- Leerprocessen --- Innovatie --- Education --- Learning --- Research. --- Research --- Methodology. --- Evaluation. --- Educational research --- Leerproces --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
We kijken grotendeels onbewust ? en daardoor gaat veel aan ons voorbij. Goed kijken begint met negeren is een gids voor iedereen die beter wil kijken. Wieteke van Zeil laat zien dat kunst daarbij kan helpen: kunstenaars zien immers vaak wat ons nog ontgaat, en ze tonen andere perspectieven dan die we al kennen. In 56 verhalen verbindt ze de mooiste kunstdetails soepel aan ons dagelijks leven. Ze geeft praktische tips om met meer gemak en plezier naar kunst te kijken, onderbouwd met wetenschappelijke inzichten over hoe wij waarnemen. Ook spreekt ze met kijkexperts uit andere vakgebieden over de geheimen van hun opmerkzaamheid.Van Zeil laat zien dat onvermoede details een nieuwe wereld kunnen openen. Goed kijken begint met negeren maakt je opmerkzamer, in het museum en daarbuiten.https://www.standaardboekhandel.be/p/goed-kijken-begint-met-negeren-9789045036557
subject analysis --- Aesthetics of art --- visual perception --- art [fine art] --- Affective and dynamic functions --- aesthetics --- subjects [content of works] --- 7.01 --- Kunstbeschouwing --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunstesthetica --- kunstbeschouwing --- schilderkunst --- esthetica --- kunst --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- cultuureducatie --- kunsteducatie --- art criticism --- Kunst --- Esthetica --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- art [discipline]
Choose an application
De 14-jarige Stella Maris probeert erachter te komen wat kunst is door kennis te maken met zes Nederlandse beeldende kunstenaars. Combinatie van informatie en een ballonstrip met tekeningen en reproducties van kunstwerken in kleur. Met dit boek wil Museum Jan Cunen de hedendaagse beeldende kunst en kunstpraktijk meer toegankelijk maken voor kinderen in de leeftijd van 10 tot 12 jaar.
Art --- graphic novels --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- kunstbeschouwing --- beeldverhalen --- kunstopvoeding --- Hoek, Barend van (1969- ). --- Klemann, Paul (1960- ). --- Kunstbeschouwing. --- Nagtzaam, Marc (1968- ). --- Odijk, Erik (1959- ). --- Schilderkunst. --- Schleiffert, Charlotte (1967- ). --- Sohier, Roland (1950- ). --- Tekenkunst. --- Vande Wiele, Maarten (1977- ) --- kunsteducatie --- Strips. --- PXL-Education 2018 --- cultuureducatie --- kunst --- kunstonderwijs --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- van Hoek Barend --- Schleifert Charlotte --- Klemann Paul --- Odijk Erik --- Nagtzaam Marc --- Sohier Roland --- 373.67 --- 700.7 --- Kunst en maatschappij
Choose an application
De kleine prinses houdt veel van knuffelen, maar de koningin heeft nooit tijd voor haar. Dus gaat de prinses op zoek naar de Knuffelkoningin. Ze ontmoet de Koekjeskoningin, de Bloemenkoningin en de Poezenkoningin en beleeft een leuke tijd met hen. Enkel de Knuffelkoningin kan ze niet vinden. Ondertussen voelt de koningin zich erg eenzaam in haar paleis. Ze mist haar prinsesje en zou haar zo graag een stevige knuffel geven...
Dutch literature --- koning(inn)en (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Moeders --- Knuffelen --- Prinsessen --- Koninginnen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Verhalen --- 684.94 --- Aertssen, Kristien --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- prentenboeken --- knuffels --- het boek, boekillustratie --- Knuffelen. --- kinderboekillustratie --- departement Beeldende Kunst --- PXL-Education 2018 --- voorleesboek --- vanaf 3 jaar --- knuffelen --- fantasie --- Prentenboeken ; verhalend --- Koninginnen ; verhalen --- Knuffelen ; verhalen --- verhalen +4 jaar --- koninginnen --- prinsessen --- Fantasie --- Liefde --- Prentenboek --- Knuffelen - prentenboek --- 060404.jpg --- Moeder --- Prinses --- Koningin --- French literature (outside France)
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|